Mulla on AIVAN vääristynyt käsitys siitä, miten ruokailut pitää hoitaa!! Mä oon nyt oppinut ja tajunnut, että SÄÄNNÖLLISYYS on kaiken a ja o!!! ja määrä, aterian koostumus ja tervellisyys on kaikki muu siinä välissä =)

meitsi on enne heitelly jotai suuhusa aina ku on tehny mieli tai on vähä tuntunu nälältä... ja kaikenlisäks viel hyvin usien siten että "otampa pullan ku se pitää näläntunteen hyvin pois" tai "heitämpä ranskikset uuniin ku ne valmistuu itekseen" ja "emmä ny ehi syömään, otampa pullan"

AINA mulle on toitotettu, että "etkö syö aamupalaa? etkö syö lounasta? millon sä syöt? mitä sä syöt?" ja mä oon vastannu: "jos syön aamupalaa oon iha ähkyssä koko päivän. en ehdi syömään lounasta. mä syön töitten jälkeen -jos sillonkaan. kaikkee einestä ja helppoa ja nopeaa..."

nyt oon tajunnu aamiaisen merkityksen!!! ja oon oppinu vain ottamaan työajalle lounastauon!!! SEHÄ ON IHA LAISSA LUVATTU!! ja töitten jälkeen on HAUSKA tehdä kunnon ruokaa!! ja voi kuinka mua rakastetaankaan kotona kun teen kunnon ruokaa =) ja mitä monipuolisempaa, sitä enemmän rakastetaan =)

ja säännöllisyys!!! mä en pääse käyntiin ellen syö aamupalaa!! mä en jaksa tehä töitä ellen syö lounasta!! illassa on kiva rutiini, ku KOKKAA het töitten jälkeen!

ja kyllä se kaks ruokaa päivässä on ihan must juttu!! jopa palkka-asioihin liittyvä laki sanoo, että mikäli työntekijä on kymmenen tunnin työmatkalla siten, että työmatka-aikaan sisältyy sekä yleisesti käsitelty lounasaika ja päivällisaika, ni jos työnantaja ei hoida ruokailun järjestämistä (tai siis mahdollisuutta nauttia ruokansa valtakunnallisesti yleistettyyn aikaan) ni työntekijä saa päivärahaa - tai jos ei oikeuta päivärahaan, ni ateriakorvauksen sitten.

eli jos työmatka kestää aamu kymmenestä ilta seittemään, ni työntekijällä on oikeus verovapaaseen ateriakorvaukseen!!

ja mikäli olet työpaikan koulutuksessa, ni kouluttajan hyviin tapoihin kuuluu tarjota ainakin (leipä)kahvit ellei ruokaa tarjoa.

ja olen ollut MONESSAKIN työjutussa, jossa kouluttaja tai kokouksen järjestäjä tms on hoitanut niin, että tilaisuuden aikana syödään SÄÄNNÖLLISESTI!!!!

ni johan mun tarttee tajuta, että se kuuluu NORMAALEIHIN tapoihin!! siis se, että SYÖ SÄÄNNÖLLISESTI!!!

mut siihe mä en kyl ala, että söisin säännöllisesti ja sit vetäisin vielä päivä- ja iltakahvit!!! ne kahvit on liikaa!! (varsinki ku en ees juo kahvii) =P